Pastaruoju metu pastebimas itin didelis susidomėjimas aplinkosauga ir viskuo, kas padeda jei ne išvalyti, tai bent labiau nesuteršti aplinkos. Po truputį imame suprasti, kad rūpinimasis gamta, tai ne tik turtingų ponų iš Vakarų reikalas. Šiukšlintojams atėjo neramios dienos. Praėjo tas laikas, kai miškus sąvartynais pavertę žmonės nesusilaukdavo jokio dėmesio nei iš teisėsaugos, nei iš visuomenės. Atsakinėdamas į praėjusio savo įrašo komentarus, padariau išvadą, kad mes beveik visais savo veiksmais siekiame pripažinimo ir stengiamės palikti ženklus apie savo egzistavimą. O kas jeigu mes teršdami motulę Žemę, pasąmoningai siekiame ateities kartoms priminti apie save ir parodyti, kaip nerūpestingai mes gyvenome?

Jau urviniai žmonės piešė ant sienų, taip perpasakodami savo gyvenimą. Pagrindinis tokių piešinių tikslas – įamžinti tas akimirkas, kurių nesinori užmiršti ir perduoti jas kitiems. Taip pat darome ir mes: fotografuojame, fotografuojamės, rašome dienorasčius ir t.t., o paskui beveik viską rodome/pasakojame draugams, pažįstamiems, o kai pasenstame – visai nepažįstamiems žmonėms. Yra ir „blogiukų“, kurie nori įsiamžinti amoraliomis priemonėmis, tarkime ant bažnyčios priteplioti svastikų ar ant šimtamečio ąžuolo išraižyti „chia buvo Myndė“. Tad kas gali paneigti, kad mes, bet kur numesdami plastiko butelį, kuris suirs tada, kai jau stovės nauja krepšinio arena Kaune (maždaug po tūkstančio metų), nesiekiame įsiamžinti kaip tas Myndė?

Išnyksiu kaip dūmas, neblaškomas vėjo,
Ir niekas manęs neminės!
Tiek tūkstančių amžiais gyveno, kentėjo,
O kas jų bent vardą atspės?

Virkavo Maironis, kartu įkūnydamas ne tik kiekvieno poeto, bet ir kiekvieno žmogaus siekį – palikti bet kokį antspaudą, kuris parodytų: „Pažiūrėkite, aš gyvenau!“. Neilas Armstrongas ir Buzzas Aldrinas turėtų būti patys laimingiausi žmonės Žemėje – jie pirmieji paliko savo pėdų žymes už mūsų planetos ribų. Džiugu, kad visa tai įvyko septintojo dešimtmečio pabaigoje. Dešimtmečio, kurio tikrai nepavadintume tvarkingiausiu, kvapniausiu, taikiausiu ir blaiviausiu. Jeigu Mėnulyje butume nusileidę trisdešimt metų vėliau, mums daug labiau rūpėtų, kaip palikti kuo mažesnius ženklus apie savo egzistavimą, o ne įsmeigti vėliavą, ją gerai pritvirtinti ir „dragintis“ su keturačiu.

Ir visai nėra svarbu, ar aš teisus. Vieną dalyką žinau – mus tikrai prisimins kaip žmones, po kurių „nors ir tvanas“.

Įrašą parašė:
Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis))

Gytis ( įrašų: 128 )



27 koment. | “Neišnyksim kaip dūmas”

  1. Bri | 2008 rugpjūčio 5 13:52:39

    Gražus įrašas ;) Ir pilnai sutinku, jog šiuolaikinė visuomenė, deja, yra ganėtinai abejinga eko idėjoms. Tiesa, pastaruoju metu, ekologiškos gyvensenos šurmulys lyg ir suaktyvėjęs, o ekologiški maišeliai tampa kone mada. Et, kad ši mada (kalbant ne vien apie maišelius, o ir požiūrį į gamtosaugą) nepraeitų (nostalgiškai patapšnoju savo ekologišką maišelį iš „IKI“, gulintį šalia).

  2. Andrius | 2008 rugpjūčio 5 14:09:51

    Aha pradziai reiktu susirupinti pasaulliniu atsilimu ir daryti ka sako Alas Goras

  3. Mindaugelis | 2008 rugpjūčio 5 15:03:30

    I’m here to educate you about the single biggest threat to our planet. You see. There’s something out there witch threatens our very existence and may be the end to the human race as we know it. I’m talking of course about manbearpig. It is the creature witch roams the earth alone. It is half man, half bear. And half pig. Some people say that manbearpig isn’t real. Well I’m here to tell you now – manbearpig is very real and he most certainly exists. I’m serial. Manbearpig doesn’t care who you are or what you’ve done. Manbearpig simply wants to get you! I’m super serial. But have no fear, because I’m here to save you and some day, when the world is rid of manbearpig everyone will say – thank you Al Gore, you’re super awesom! The end. Excelsior!

  4. Aurimas | 2008 rugpjūčio 5 16:03:54

    Įrašas tikrai įdomus. Galima ir pasimokyti ir pamąstyti pačiam.

  5. Timas | 2008 rugpjūčio 5 16:57:39

    ;] „Virkavo Maironis“ labai patiko. Tikras perliukas šiame įraše.
    Dėl tos pėdos, tai gali būti, kad ir nepaliko tie berniukai. Jei vadovautis dokumentikos „Did we really land on the moon“ idėjomis.

  6. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 rugpjūčio 5 17:00:49

    Bri, galėtų koks atliekų rūšiavimas tapt mada :) Arba alternatyvios energijos naudojimas :)

    Andriau, aš galvoju savo galvą, o Goras tegul daro ką tik nori.

    Mindaugėli, žiū, apie tai jau rašiau :) http://ztkp.lt/2008/02/25/pusiau-zmogus-pusiau-meska-pusiau-kiaule/

    Aurimai, tai tą čia mes ir darome ;)

    Timai, esu matęs tą dokumentinį filmą, bet nekvaršinu žmonėms galvų dėl to, tegul tiki kuo tik nori :)

  7. )`( | 2008 rugpjūčio 5 17:01:30

    Atskris dėdė meteoritas ir padarys restartą žemei. Tada vėl pradėsim iš naujo.
    Kitaip nematau jokių šansų išsivalyti. Tik ne tada kai vienas europietis šluoja, o du kinai su indu priešaky šika. Arba, jei žėt lokaliau, vienas doras lietuvis nosinaites ir Maximos maišelius rūšiuoja, o koks gezas tuo tarpu į mišką padangas veža.
    Manau motina žemė mums paruoš tokių kataklizmų popuri, kad nebebus nei kuo, nei kam teršti.

  8. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 rugpjūčio 5 17:11:50

    )`(, tegul ir shutdowną daro, koks skirtumas? Po mūsų nors ir tvanas

  9. Marius | 2008 rugpjūčio 5 17:40:46

    Bri, aplinkos saugojimas ne turi but mados vaisius, o gyvenimo budas..
    kas kad ir kiekvienas kinas ar indas siukslina? mes ten negyvenam ir siuksles pasaulio ar civilizacijos galo nesukels. mano nuomone reikia tvarkytis tam,kad kuo maziau trukdyti laukinei gamtai ir,kad patys galetume kuo grazesnej salyje gyventi.. pas mane kieme stovi 5konteineriai buitinem atliekom ir atskirai stiklui,popieriui, plastmasei- nors zmones noriai tas siuksles rusiuoja,bet niekas ju isvezt nezada.. ir man idomu kur jas ten vez ir kaip tvarkos.. :)

  10. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 rugpjūčio 5 18:00:00

    Mariau, geriausiais tai šitas atvejis, http://www.kleiva.lt/ekologija-palangai-nesvarbi-antra-dalis.html, kai jau surūšiuotos šiukšlės supilamos į vieną krūvą…

  11. )`( | 2008 rugpjūčio 5 22:01:43

    To Gytis:
    Šutdaunas irgi galimas variantas. Hm… Pvz. „netyčia“ sprogs tie du procentai esamų branduolinių galvučių (regis tiek užteks mūsų smėlio dėžės susprogdinimui?) arba nepavyks koks nors įdomus alternatyvios energijos gavimo eksperimentas žemės gelmėse. Na, mintis turbūt aiški?
    Aš esu skeptikas visų tų „ištraukit mobilkų pakrovėjus kai nenaudojat“. Mhm, o tuo metu įsižiebs mėlyna „www.vilnius.lt“ neonkė ant savivaldybės pastato?
    Nemanau, kad kažką laimėsim taupydami energiją ar rūšiuodami atliekas. Matau vienintelį būdą kažką pakesit: visiškai užrišt su nafta bei visais bio kurais ir kt. šlamštu (nu blyn, 21 vėkas, o mes dar prosenelių išradimu naudojamės), o atliekų prbl. spręst ne jas surenkant, o naudojant savaime suįrančias.
    O dabar metam svorį karpydami nagus…

  12. )`( | 2008 rugpjūčio 5 22:07:40

    To Marius:
    Žiūrėk plačiau. Kinas, indas ir kiti homo-nedoumkos ne tik šiukšlina, bet ir savo motopirdas naudoja su A72, kerta miškus, pila atrabotkes į upes ir kitaip savo individualiu ar grupiniu egzistavimu gadina visam likusiam pasauliui gyvenimą. Čia ne to, kad pas kaimyną garažas dega, o man px, nes vėjas ne į tą pusę

  13. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 rugpjūčio 5 22:12:33

    Kas mums galima, kinams, indams ir kitiems jau nebe?

  14. rewrite | 2008 rugpjūčio 5 22:34:44

    )`(, or watever, tavo labai ciniškas požiūris. Matai popuri gal ir bus, tik nežinau ar suvoki to visai nejuokingas pasekmes? Matyt, esi vienas tu zmoniu cia, dabar, daug ir iš karto. O vat kiek prisidirbe esam, greit neišvalysim, o be tavo ir kitu pagalbos tiesiog visai neišvalysim…. tik teršim, ši*sim ir galiausiai tuose š*duose patys skesim:) kaip tau tokios perspektyvos?

    Esme, norejom, nenorejom, bet rezultatas aiškus, skarbonkiu antspaudas ryškus bus dar ilgai….laaaabai…

  15. )`( | 2008 rugpjūčio 5 23:13:47

    O kas mums galima? Mesti atliekas į kanalus, kurie sueina į upes? Skust Amazonę, nes pritrūko vietos runkeliams? Statyt n+1 gamyklą visiškai neatitinkančią gamtosaugos reikalavimų?
    Aš į darbą važinėju su dviračiu, rūšiuoju atliekas, susirenku savo ir net kitų šiukšles miške, turiu daugkartinį maišelį pirkiniams, o čiaupai mano nelaša.
    Ramia sąžine sakau: po manęs nors ir tvanas.
    Taip, aš esu cinikas. Na ir?
    P.S. rašosi „whatever“

  16. rewrite | 2008 rugpjūčio 6 01:32:20

    waj waj… taip ir maniau,kad prie mano firminio watever prikibsi:D (reikia gi zmonem palikti nors keleta savo trukumu,kad jie galetu pasidziaugti esa geresni:D, tik ish geros valios)
    shiaip smagu,kad tiek daug kuo gali pasigirti…. sveikintina:) ir ash tikrai sveikinu, malonu,kad zmogus sakantis, jog aplinkosauga yra beviltishkas dalykas (ct. Nemanau, kad kažką laimėsim taupydami energiją ar rūšiuodami atliekas.), taip uoliai stengiasi jos labui:) taip ir toliau… svarbiau darbai, o ne zodziai:P

  17. )`( | 2008 rugpjūčio 6 07:23:32

    Na tai atsiprašau dėl tavo firminio. „DaiGtas“ irgi turbūt tavo firminis? :D
    Jo, aš darau visus tuos „gerus darbus“ ir darau seniai (kai dar tai nebuvo mada). Bet Sizifas irgi turbūt ne iš karto suprato ;)

  18. Marius | 2008 rugpjūčio 6 09:04:29

    sutinku su )`( nuomone,kad elektros taupymas istraukiant pakrovejus yra nesamone.. nebutinai vilniaus reklaminis stendas- namu kompiuteris prie kurio dabar visi sededami narsom internete kiek elektros ryja.. elektros energijos taupymas neturetu but problema-problema yra elektros energijos tiekime, nes jis turi but ekologiskas..
    as taip pat niekada nesiukslinau gamtoje ir niekam neleidziu.. o mieste.. mieste yra slavejai.. kaip gycio linkas parodo, nelabai is to rusiavimo yra naudos.. as nors ir rusiuoju siuksles bet nei niek netikedamas,kad kazkas ten jas per rusiuoja ar perdirbineja.. rusiavimas vyksta tik del sawes. P.S. pabandykit apsilankyt siuksliu savartynuose ;)

  19. elt.lt » Blog Archive » Apžvalga 66 vasaros dienai… | 2008 rugpjūčio 6 09:36:37

    [...] Gamta. Vis dar pasitaiko tokių atvejų, kai kur nors miške ar kokiame parke pamatai šiukšlių krūvą. Nemalonus akiai, o dažnai ir nosiai, vaizdas/kvapas. Ateina laikas, kada viską reiks keisti… [...]

  20. Marius | 2008 rugpjūčio 6 11:36:04

    o gal kas zinot kam pranest,jei pamatai tas siuksles??

  21. Pseudoportretas (ztkp.lt (Paulius)) ztkp.lt (Paulius) | 2008 rugpjūčio 6 11:53:25

    @Marius:

    aš tai siūlyčiau susiorganizuot ir sutvarkyt.

  22. ZmogusNegalintisUzsiciaupti | 2008 rugpjūčio 6 12:10:13

    Įrašas apie vieną, komentarai apie kitą :)

    Ir įrašas gana keistas. Ar žmonės nori palikti po savęs pėdsaką? Žinoma, toks pirminis išgyvenimo instinktas. Norisi išgyventi (būti matomam) ir po mirties. Ar šiukšlinimas yra pėdsako palikimas? Jokiu būdu ne. Kas atskirs ar ten tu plastmasinę bonkę numetei ar tavo kaimynas? Juk paliktas pėdsakas turi būti kuo individualesnis, kitaip niekas konkretaus žmogaus neatsimins.

    Kalbant apskritai apie aplinkosaugą, žmonės šiukšlina, nes taip tiesiog patogiau, nes tingisi. Didžioji problema ne žmonės, juos per kokius 50 metų galima išmokyti tvarkyti savo atliekas. Didesnė problema yra stambieji (tikriausiai ir smulkieji) produkcijos, darančios mūsų gyvenimą patogesnį ir mielesnį, gamintojai. Atliekos atsiranda ne tik panaudojus kokią nors prekę, bet ir ją gaminant (į tokių prekių sąrašą žinoma patenka ir energija). Atliekų rūšiavimas ir perdirbimas išspręstų tik po naudojimo atsiradusių šiukšlių problemą. Bet juk gamybos metu atsiradusios atliekos yra didesnė problema. Norint išspręsti šią problemą reikėtų pertvarkyti visą gamybos procesą (netgi naujų technologijų), prasidėtų kainų kilimas, įdomu kaip tai paveiktų pasaulinę ekonomiką. Manau gyvenimas patogesnis nuo to nepasidarytų. Čia ir atsiranda žmogiškasis faktorius. Ar mes norime gyventi švariai, bet nepatogiai? Ar norime paaukoti turimus malonumus dėl ateities kartų? Deja nemanau. Kol nebus pasiekta riba, kai dėl užterštumo sukeliamos problemos ims trukdyti gyvenimo patogumui (pasauliniu mastu), rimtų priemonių nebus imtasi. Tik yra dar viena problema, visai neseniai teko skaityti, jog yra riba, kurią pasiekus pokyčiai visoje planetoje gali tapti nebegrįžtami.

    Kažkuris komentaras sako, kad laikas atsisakyti naftos ir kitokio biokuro. Truputį prajuokino. Norėtųsi pamatyti kaip žmonija degraduotų staiga pasibaigus naftai (tai žinoma nutiks, bet dar yra šiek tiek laiko). Toks noras yra gražus ir suprantamas, deja kol kas nerealus. Jei žmonija sugebėtų gauti pakankamai energijos ekologiškais būdais, kurių kaina būtų bent jau panaši į neekologiškų, didelė dalis problemų išsispręstų.

    Tikriausiai gana, nes taip ir visą dieną galiu rašyt.
    Žmonės nori gyventi patogiai, deja žvakė ir laužas patogumo suteikia mažai :)

  23. )`( | 2008 rugpjūčio 6 14:34:23

    Džiaugiuos galėdamas prajuokinti žmones, bet kad nematau ko čia juoktis. Kai sakau, kad reikia atsisakyt naftos, neturiu omeny, kad reikia ją uždraust ir visiems sėst ant dviračių su babynom. Nežinai kokį išradimą rytoj paskelbs mokslininkai. O atrodo visai nedaug reikia, kad pvz. vandenilinis kuras būtų suvaldytas ir išplistų. O kas masiškai paplinta paprastai greit ir atpinga. Aš nekalbu apie „rytoj“. Tikiu, kad manęs į kapus tikrai dar neveš elektrokatafalkas :].
    Žinoma, yra tikimybė, kad reikiami išradimai jau yra, bet jie slepiami, nes taip patogiau..
    Dėl kitų minčių pilnai pritariu. Ypač dėl gamybos šiukšlių. Daugelis giria hibridinius auto ar kitas „žalias“ naujoves, bet kažkaip nediskutuojama, kiek pvz. brangiau kainuos utilizuoti naują Lexusą ir kiek daugiau atliekų sugeneravo jo gamyba (lyginant su standartiniu auto).

  24. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 rugpjūčio 6 17:33:14

    Džiugu kad ginčai dėl „whatever“ išsisprendė ir be mano įsikišimo :)

    ZmogusNegalintisUzsiciaupti, jeigu išsirutulioja įdomi diskusija, galbūt net ir įdomesnė už patį įrašą, tai aš už :) Taip, įrašas yra keistas, nes man jau pabodo tie visi įrašai going green tema, kaip ekologiškai kramtyti dešrą ar dar kokia nesąmonė. Aš čia tiesiog darau prielaidą, kad su savo šiukšlėmis mes norime pasipuikuot prieš ateities kartas ir parodyti lengvabūdišką gyvenimą. Čia tik prielaida, kvailas spėjimas, į jį netgi nebūtina reaguoti, bet džiugu, kad yra sureagavusių.
    Nafta tai nėra oras ar vanduo, tad be jos kuo puikiausiai išgyventume. Tik kažin ar išgyventų valstybės, politikai ir režimai. Per pastaruosius kelis šimtus metų (tikrai nežinau prieš kiek metų imtasi perdirbinėti naftą) susidarė iliuzija, kad be juodojo aukso mes gyventi negalime, bet mes galim.

    )`(, kai kurie konspiracijos teorijų fanatai skelbia, kad nemokamos energijos variklis (nežinau tiksliau apie ką kalbama) buvo sukurtas 20 amžiaus pradžioj, jį sukūrė N.Tesla.

  25. Marius | 2008 rugpjūčio 6 22:39:01

    netycia cia uzklydau ir negaliu patiket,kad yra taip protingai mastanciu zmoniu.. pagarba cia rasantiems! :) na mano nuomone siuksliu perdirbimas tikrai turetu buti vykdomas ir as apie ateities kartas nei minutes negalvoju,man vienodai.. tik gamtos gaila.. paziurekit filma ,,LIFE AFTER PEOPLE„
    labai idomus ir apie tuos musu didziuosius pedsakus parodantis ;) :) )

  26. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 rugpjūčio 6 23:09:46

    Ne tik rašantiems, bet ir skaitantiems pagarba :) Tuo filmu pasidomėsiu, ačiū :)
    Papildymas (po kokių 2 minučių). Filmą radau video google, jau krauna :)

  27. neziniukas | 2008 rugpjūčio 15 22:13:15

    Nemanau, kad šiukšlėmis kas nors įsiamžint bando. Ir jų problemą spręsti iš kito galo reikia – ne rūšiuoti ir perdirbti (brangu) reikia, o siekti, kad visos šiukšlės būtų lengvai suyrančios ir environment-friendly… Ne elektrą taupyti, o bandyti jos daugiau ekologiškos gaminti…
    Kitaip – bus tų šiukšlių kiek ir yra – nepristatytis šiukšliadėžių visur kur įmanoma, ir polietileninis maišelis yra lygiai taip pat blogas išmestas miške, ar užkastas kokiose Kariotiškėse….

Pasisakyk

Reklama:   lektuvu bilietai,   dienos akcija,   namu projektai Norite čia reklamuotis?