Gyvenk sveikai

Mielas drauge, ar žinai,
Kad darai tu negerai:
Cigaretes vis rūkai
Tai labai labai blogai

Jei rūkysi ir toliau,
Bus sveikatai vis blogiau.
Pagalvoki tu rimtai,
Ką sakau aš atvirai

Ir narkotikai – ne duona,
Nieko gero jie neduoda.
O degtinė ir alus
Žudo mus labai jaunus.

Narkotikai – blogai

Žiūriu, brol, tu kaip nesavas,
Tu greičiausiai narkomanas.
Rankos tavo subadytos,
Ir iš visko tai matyti

Žmonės, niekad nepradėkit
Ir minties net neturėkit!
Juk narkotikai – tai nuodas,
Atprast neina, čia ne juokas

Matot kokie naujieji Donelaičiai auga? Šių eilučių autoriai – 5 ir 6 klasės moksleiviai, tačiau jie jau dabar sugeba puikiai pašiepti šiuolaikines žmonių ydas. Savaime suprantama, kad jas smerkti paskatino pedagogai, patys nevengiantys visų paminėtų blogybių. Tačiau ne čia yra problema. Problema yra čia:

„DIDELĖJE MĖLYNOJE KNYGOJE APIE NARKOTIKUS mokiniai suras visą tiesą apie kiekvieną narkotikų rūšį: Marihuaną, Amfetaminą, Kokainą, LSD, Heroiną ir kitas psichoaktyvias medžiagas.“
O kam tos tiesos ieškoti? Kam pasakoti kaip kas atrodo, kokį poveikį turės viena ar kita tabletė?
Na gerai, narkotikai blogai, bet kam juos vartojančius žmones (žiūrėti viršelį) vaizduoti kaip visiškus degradus? Jei žmogus vartoja narkotikus, vadinasi jis švirkščiasi dozes į venas, uosto klijus, rūko žolę, uosto kokainą, valgo ratus ir jo dantys išpuvę?
Mano manymu toks hiperbolizavimas yra kvailas, narkomanus reikėtų vaizduoti ne kaip padugnes, o kaip žmones, kuriems reikia pagalbos. Esu skaitęs ne vieną pranešimą, kad narkotikų prevencijai skirti konkursai visada būna užversti kraupiais piešiniais, nes tik taip mokiniai supranta narkotikų prevenciją – tą jiems įskiepino pedagogai – narkotikai yra blogis, narkomanas – paskutinis išgama, o ne žmogus.
Keiskime požiūrį.

Įrašą parašė:
Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis))

Gytis ( įrašų: 128 )



23 koment. | “Narkotikai – blogai”

  1. Karolis | 2008 vasario 27 19:43:32

    Na, aišku, toks narkomano „vaizdavimas“ ne itin tinka nediskriminuojančiai ir nediskriminuojamai, lygių teisių, kurią mes bandome sukurti, visuomenei.

    Tačiau kita vertus, tik tokie piešiniai turi bent kokį poveikį. Ir tuose paveiksliukuose labiau akcentuojama ne „Narkomanas yra išgama“, o būtent „Jei tu vartosi, pavirsi išgama“. Efektyvu. Ir prisiskaitę tokių knygų vaikšto mokinukai blaivūs. Ir už eglaičių šalia mokyklos per pertrauką neina. Bijo pavirsti išgamom. :D

    Utopija :) Bet, manau, tik tai gali turėti bent šiokį tokį efektą.

  2. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 27 19:59:19

    Tikslas pateisina priemones?

  3. scania | 2008 vasario 27 21:18:42

    Aha, turėtų poveikį tokie viršeliai. Priešingą. Gal niekas gūdžiame miške ir nežino, kaip atrodo narkomanai. Bet mieste… Vaikas tokį knygos viršelį lygina su tuo, ką mato gyvenime. Ir kažkuris iš tų vaizdų bus melagis.

  4. Mildeo | 2008 vasario 27 23:57:13

    Tolerancijos stoka akivaizdi… Iš tiesų labai jau absurdiškai toji knyga atrodo.

  5. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 28 00:13:48

    Dar ir apie alkoholį vartojančius žmones yra tas pats http://media.search.lt/GetFile.php?OID=145868&filetype=4

  6. scania | 2008 vasario 28 12:32:43

    Labai tarybinė propaganda :) Baigėsi tuo, kad ne tik propagandos nebeliko, bet ir valstybės :) Tokie viršeliai yra sabotažas :) Tarsi vaikai yra akli ir kurti… Įdomu, kas gi toks autorius?

  7. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 28 18:22:48

    Neturiu nė žalio supratimo :)

  8. Pseudoportretas (Elžbieta) Elžbieta | 2008 vasario 29 17:23:53

    man patinka jo smegenys ;) mielos tokios

  9. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 29 17:41:23

    Mielai sujauktos :)

  10. Edvinas | 2008 kovo 1 11:53:30

    Na toks vaizdavimas visų pirma suteikia jauniems žmonėms savotišką baimę, kad jeigu vartosi narkotikus, tapsi tokiu pat. Tai yra gerai. Jeigu baimė sveika – viskas puiku, juk tai neblogina situacijos.
    Narkomano vaizdavimui, kaip degradavusio žmogaus iš tiesų pritariu. Tuoj paaiškinsiu kodėl. Dalyvavau konferencijoje, būtent narkotikų tema ir ten buvo pakviestas buvęs narkomanas. Jis pasakojo, kaip susiprato, kad laikas mesti. Pradžioje, kai jis tapo visiškai degradavusiu, nuo jo nusisuko visi draugai. Vienintelis jam ištikimas draugas tapo narkotikai. „Vieną dieną aš pažvelgiau į veidrodį, pažiūrėjau į savo subadytas rankas, mėlyną nuo sumušimų veidą ir pasakiau sau: gal užteks?“ – tai tardamas žmogus vos tramdė jaudulį. „Dabar žiūrėdamas į narkomanų vaizdavimą, matau tikrą tiesą. Buvau šlykštus senis, galėdavau padaryti bet ką, tik tam, kad gaučiau pinigų dar vienai dozei.“ Suprantate? Jiems nėra skirtumo, kaip juos vaizduoja. Reikia kalbėti ne apie jų vaizdavimą knygose ar kur kitur, o apie žmonių abejingumą narkomanams. Bėda slypi daug giliau, negu atrodo.

  11. Viktorija | 2008 kovo 1 14:04:35

    Well, vienas mano pažįstamų, pasakė : tolerancija ir užuojauta narkomanams baigiasi tada kai vienas jų apvogia tave ar tavo vaiką, ar dar blogiau – pasiūlo tavo atžalai svaigalų.
    (nors… šitokiu būdu baigiasi tolerancija ir užuojauta ne tik narkomanams bet ir vargšams, elgetoms, alkoholikams ir panašiai)
    Negražiai atrodo tas paveiksliukas, bet ar kas nors pasiūlė efektyvią alternatyvą, kaip išmokyti jaunąją kartą (dar ne visai suvokiančią savo veiksmus ir jų pasekmes) paprasto reflekso „NEIMK“(i.e. nevartok (narkotikų)). Alternatyvą, geresnę (nors ir nelabai efektyvią, reikia pripažinti) už šiokį tokį įbauginimą? Gal ir pasiūlė…tik iki plačiosios visuomenės tai dar „nedaėjo“. Galbūt tiesiog kam nors tai naudinga…
    Galiu klysti, bet man atrodo šio blogo autorius išaugo laikais, kai tėvai pagrindines vertybes skiepijo maždaug taip : „jei vogsi ir sakysi netiesą, ateis gogis/policininkas/džinas/whoever ir pagrobs tave/pasiims/nubaus/etc“. Nors visuomenė tobulėja ir logiška, kad turi ieškoti naujų auklėjimo būdų, akivaizdu kad dar nesusirado. Arba susirado, tik per mažai žmonių apie juos prabyla.

  12. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 kovo 1 14:30:25

    Na Viktorija, visų pirma šį blogą rašo 2 žmonės, tačiau būtent šį įrašą parašiau aš. Nežinau apie kokius tu laikus kalbi, kurie tau laikai yra “jei vogsi ir sakysi netiesą, ateis gogis/policininkas/džinas/whoever ir pagrobs tave/pasiims/nubaus/etc”. Man kažkaip ir taip buvo aišku, kad vogti ar dar kažką daryti yra negražu. O dėl narkotikų/alkoholio/tabako prevencijos, tai tik per diskusiją galima surast tinkamą alternatyvą.

  13. Viktorija | 2008 kovo 2 15:49:13

    Turėjau omeny maždaug penkiolika-septyniolika metų atgal. Arba daugiau. Nes kiek save (ir savo draugus) atsimenu, dažniausiai vertybės buvo skiepijamos būtent taip ir auklėjama būtent taip – pabauginant. Svarbiausia kad jaunas (mažas) žmogus turėtų tam tikrą „refleksą“ – „neimsiu“,“nevartosiu“, „nešnekėsiu negražių žodžių“. To reflekso esmę jis supras tolimesniame gyvenime. „kažkaip ir taip aišku“ šiaip sau nebūna. biologinio šio klausimo aspekto nagrinėti netikslinga, anyway.
    Per diskusiją? Teoriškai, taip. O praktiškai? Buvau ne vienoje tokioje „diskusijoje“ kur keletas (šimtų) entuziastų stengėsi pakeisti pasaulį. Kol mūsų politikų vaikai ir vaikaičiai nepradės masiškai švirkštis heroino ir apie tai nepradės rašyti spauda, gėdindama politikus-tėvus, nieko gero greitu laiku pasiekti nepavyks.
    Aš už alternatyvas, tik šiuolaikinėje lietuviškoje visuomenėje nematau (bent jau kol kas, pabrėžiu) nė vieno žmogaus/bendruomenės, kuri „stumtų“ ir „prastumtų“ tas alternatyvas – kaip gi auklėti jaunus žmones?

  14. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 kovo 2 19:30:15

    Tektų grįžti truputį daugiau metų atgal :)
    Spauda ir taip tai kuo „puikiausiai“ daro – apšviečia mus kaip viskas yra blogai.
    Pagyvensim, pamatysim, gal išlys džinas iš butelio ir pateiks naują alternatyvą

  15. a | 2008 kovo 4 09:43:19

    zz

  16. pilypas | 2008 balandžio 1 21:14:11

    manau ta antinarkotiku ir kitokio velnio propoganda yra reikalingas dalykas tai zinoma padeda toli grazu ne visiems bet jai padeda bent 5% neziureti i ta puse manau labai gerai nes seis laikais labai sunku rasti 16meti kauris nerukytu negertu nepoostu(ar dar kaipnors „nepramogautu“).as neskau ir pats nevengiu wisokiu sawes nuodijimo budu, bet ziurint i sita vaiku karta man baisu daros…

  17. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 balandžio 1 21:20:28

    Visada taip būna „va taip mes tai tikrai nedarydavom“..

  18. eta.aquarii | 2008 balandžio 6 00:15:23

    Ne visos narkotinės medžiagos yra blogai. Blogai yra žmonės, nesugebantys jų tinkamai panaudoti.

    Imkim kaip pavyzdį šalaviją (salvia divinorum) arba magiškus grybus. Ar jie savaime yra blogi? Juk tai ne kažkoks žmonių susintetintas chemikalas, tai natūralus gamtos augalas.
    Ne, problema yra ne narkotikuose, o visuomenėje.

  19. eta.aquarii | 2008 balandžio 6 00:19:50

    Dar norėčiau pridėti, jog Amerikos čiabuviai naudojo ir naudoja įvairius haliucinogeninius augalus dvasiniam tobulėjimui.

  20. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 balandžio 6 13:41:30

    Pritariu…dabar vaikai ir eterinius aliejus ima uostyt…

  21. coloreta | 2010 liepos 7 15:54:00

    as irgi pritariu !

  22. emira | 2010 liepos 7 15:54:41

    as irgi !

  23. -Deividelis- | 2010 rugsėjo 16 15:39:11

    Geras paveiksliukas,:DD

Pasisakyk

Reklama:   lektuvu bilietai,   dienos akcija,   namu projektai Norite čia reklamuotis?