Globalinis atšilimas yra blogai, aišku? Tu netiki globaliniu atšilimu? Tau nerūpi motulė žemė? Tu nuo gamtos atitrūkęs kirmine, tu neandartalieti, kaip tau negėda?

Tai bloga įrašo pradžia ar Nobelio taikos premijos verta politika? Juokingai graudu, bet teisingas variantas yra antras. Motina Teresė, Nelsonas Mandela, Martinas Liuteris Kingas jaunesnysis. Kas juos sieja? Taip, visi jie yra gavę Nobelio taikos premiją. Tačiau kaip į tokią kompaniją įsipaišo paskutinysis laureatas Alas Goras?
Kokią taiką jis atnešė pasauliui? Palikime graudų filmą apie jį, hipotetinius spėjimus apie karštą ateitį ir milijonus litrų anglies dioksido, išmesto per šviečiamąsias keliones lėktuvu.

p.s. Vidutiniškai viena šeima Amerikoje suvartoja 10,656 kW per metus, o štai Alas Goras su savo šeima suvartoja 221,000 kW.

Georgui Bushui du žodžiai – „rugsėjo vienuolikta“ padėjo pamatą antrajai kadencijai J.A.V. prezidento poste. Kas žino, gal Alui Gorui žodžiai „globalinis atšilimas“ atneš tą patį? Alą pradeda mylėti ne tik medžių mylėtojai (tree hugers), bet ir kiti žmonės, kurie valgo žiniasklaidos sukramtytą maistą. Gal jau metas pradėti galvoti sava galva?

Alas ir kiti medžių mylėtojai kaltina mus už šiltnamio dujų gaminimą, kurios anot jų ir paskatino globalinį atšilimą. Tačiau ar tikrai mes kalti dėl šio atšilimo? Vandens garai sulaiko daugiau šilumos už anglies dvideginį ir metaną kartu sudėjus! O pati nepatogiausia tiesa žemės gelbėtojams – anglies dvideginio lygis pakilo prieš globalinį atšilimą. Taigi kaip mes paskatinom atšilimą?

Gaila, bet žmonija nedaug pasikeitė nuo tamsiųjų viduramžių, kuomet kiekviena karta manė – galutinai užknisom Dievą, dabar mum šakės. Nors vidutinė žmogaus gyvenimo trukmė nuo to laiko padidėjo vos ne dvigubai, bet mes ir toliau matome pasaulio pabaigą visai ne už kalnų. Jau visai tuoj, visai.

Per pastaruosius 2 milijonus metų temperatūra žemėje keitėsi (mažėjo arba didėjo) 17 kartų. Prieš 70 tūkstančių metų, kuomet prasidėjo pirmasis ledynmetis, žemėje buvo kur kas šalčiau nei yra dabar, sniegas ir ledas dengė daugiau nei pusę žemės rutulio. Tačiau prieš 15 tūkstančių metų žemė ėmė vaduotis iš šių šaltų gniaužtų. Klausimas Profesoriaus Vytauto Landsbergio stiliumi – kas gali paneigti, kad klimato atšilimas prasidėjo būtent tada? (Nereikėtų pamiršti, kad tuomet mes dar nesmaugėme motulės žemės savo purvinomis rankomis). Per laikotarpį 15 tūkstančių ir 6000 metų prieš mūsų erą, ištirpo 37 milijonai (!) kubinių metrų ledo. Ajajai.

8000 metų prieš mūsų erą buvo kur kas šilčiau, nei yra dabar, netgi 3 laipsniais šilčiau! Gaila tada nebuvo Goro, kuris būtų perspėjęs apie tokią grėsmę. 4000 pr.kr. – 900 po Kristaus vėl pasidarė šalčiau , arkties vandenynas visiškai užšalo, vandenyno lygis tuomet buvo labai panašus į dabartinį. Toliau sekė tokie periodai:

1000-1500 šilta
1430-1880 šalta
1880-1940 šilta
1940-1977 šalta
1977- iki dabar šilta

Kokią galima padaryti išvadą? Na, ji turėtų būti visiems aiški – Alas Goras turi mažai laiko, nes netrukus turėtų prasidėti šaltėjimo periodas. Tačiau kodėl temperatūra žemėje taip šuoliuoja? Yra daug spėjimų, tačiau pats įtikinamiausias – saulės aktyvumo kaita. Geriausias to įrodymas – Marso ašigalių „kepurių“ tirpimas. Ten per pastaruosius kelis dešimtmečius temperatūra išaugo 0,65 laipsnio. Net ir Neptūnas kenčia nuo padidėjusios Saulės radiacijos – dabar jis šviesesnis, nei buvo prieš 20 metų.

Faktas: Žemės temperatūra periodiškai kinta dėl procesų vykstančių Saulėje maždaug kas 100,000 metų.
Faktas: Žemė praleido 90% savo laiko „ledynmetyje“
Faktas: vandenynuose CO2 kiekis 50 kartų didesnis už jo kiekį atmosferoje. Dabar mokslininkų bendrija sutinka, jog tai ne CO2 kiekio padidėjimas sukelia atšilimą, o Žemės atšilimas sukelia CO2 kiekio padidėjimą.
Faktas: vadinamosios „šiltnamio dujos“ negali sukelti šiltnamio efekto. Teigiama, jog CO2 ir kitos dujos sulaiko Saulės šilumą atmosferoje ir neleidžia jai atvėsti. Tikri šiltnamiai taip neveikia. Šiam procesui labiau tiktų terminas Globaliniai Klimato Pokyčiai.
Faktas: natūralūs veiksniai veikia Žemę daug labiau nei žmogaus veikla. Pelenai išmesti į atmosferą po Krakatoa ugnikalnio išsiveržimo 1883-iaisias pasklido po atmosferą ir laikėsi joje metų metus. Dangus pakeitė spalvą į oranžinę, o aplink saulę buvo stebimas šviesos žiedas. Visuotinė temperatūra nukrito 1,2˚C, o chaotiškas oro masių judėjimas truko iki 1888 metų.
Faktas: dabartinis tarpledyninis periodas užsitęsė jau 11,000 metų. Dabartinė temperatūra iš esmės yra identiška ankstesniajam periodui, kuris buvo prieš 100,000 metų.
Faktas: dabartinis vandens lygis yra žemesnis nei 1840-aisiais.

Paskutinieji faktai parašyti šio, o išversta šio žmogaus.

Įrašą parašė:
Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis))

Gytis ( įrašų: 128 )



58 koment. | “Globalinis atšilimas – didžiausia mūsų laikų apgavystė?”

  1. Morgan | 2008 vasario 19 19:05:52

    jei nepaslaptis – koks shaltinis to pie charto? :)

  2. mantas | 2008 vasario 19 19:09:49

    Susijaukė mano mintys nuo tiek faktų :D

  3. Paulius | 2008 vasario 19 19:27:18

    Mėnesio įrašas.

    Aš irgi nesupratau, už ką Gore’as gavo Nobelio premiją ir dar taikos. Globalinis atšilimas yra išpūstas burbulas ir puikiai tai įrodei.

    Šitą įrašą išversk į anglų kalbą ir sukurk jam specialią svetainę ir dėk adresą http://www.globalwarmingisonlyafuckingbullshit.com. Be jokios ironijos sakau tau – išgarsėsi.

  4. scania | 2008 vasario 19 20:31:54

    Na vienas žmogus, net su Nobelio premija yra ,,neskaičius“. Neesmė net jei tas globalinis atšilimas yra pritemptas. Bet jei kovos su atšilimu vardan išmąstys ,,žalias“ technologijas – tai jau MĖSA! :)

  5. Axis | 2008 vasario 19 20:37:27

    Gaila, kad negimei Amerikoj, su tokia iškalba galėtum prezidentu 2 kadencijas išbūti ir dar kokią premiją gauti :D

  6. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 19 20:53:54

    Morgan – oi dabar nepamenu, jei rasiu, atsiųsiu tau į emailą, jei tu nieko prieš tokį spamą :)
    Mantai – pasižymėk žvaigždute greaderyje šitą įrašą ir kas dieną perskaityk po porą kartų, taip po truputį tie faktai aiškės :)
    Pauliau – Ne aš tai įrodžiau, internete pilna tokių straipsnių kaip šitas, nėra jis niekuo ypatingas, tiesiog noriu išreikšt savo nuomonę apie šį procesą, kuris apskritai neaišku ar vyksta.
    Scania – pasidarys pinigų iš tų žalių technologijų ir viskas :)
    Axis – Gaila, bet aš Lietuvoj gyvenu :) Čia norint būti išrinktam prezidentu reikia vaidint baisiausiai visų nuskriaustą nabagėlį :)

  7. Blogorama #342 : nežinau.lt | 2008 vasario 19 21:09:23

    [...] Sako, globalinis atšilimas – didžiausia iš visų apgavystė. O kur politikų pažadai? Nors… tai šiek tiek susiję. Apgavystės anksčiau arba [...]

  8. Lucy | 2008 vasario 19 21:16:22

    Esmė čia viskas piniguose. Tiek A. Goro šalininkai, tiek dokumentikos a la „The Great Global Warming Swindle“ šalininkai visą laiką kalba apie pinigus (vieni siūlo investuoti į globalinio atšilimo klausimų sprendimą, kiti siūlo to nedaryti ir toliau stiprinti ekonomiką naudojant tradicinį kūrą), tačiau taip akivaizdžiai ignoruoja tikrąją teršalų žalą, kad man gėda už abi puses. Mes ir mūsų vaikai dvesiam nuo visokių smogų ir kitų kancerogenų, ryjam bigmekus ir kokakolas, kai tuo tarpu švaistomi pinigai visiškiems niekams. Vieni iš to pasipelno, kiti tuo metu pavydi tam skirtų didelių pinigų:(
    Antra vertus, aš pats nežinau, kuo tikėti, nes nematau nei vienos pusės noro padaryti kažką naudingo pačiam žmogui.

  9. Arnoldas | 2008 vasario 19 21:36:27

    Na. Nors rinkimai JAV tik lapkritį, jei atidžiau pažvegtum į rinkimų tvarką, suprastum, kad Alui Gorui šansų jau nebėra. Juolab, kad jis visada ir neigė, jog bolatiruosis. Be to vienąkart pralaimėjus dvikovoje, Amerikoje negarbinga vėl stoti į tokią kovą. Tai čia kas dėl prezidento posto.

    Kas dėl Nobelio premijos. Žodžiai ir tai, ką mes matom yra tik viena pusė. DARBAI yra už ką Nobelio premijas dalina. Prašau, perskaityk Alo Goro biografiją.

    Ačiū.

  10. Aiste | 2008 vasario 19 21:37:13

    Geras straipsnis, visiškai pritariu, kad Gore’as yra dėmesio ir valdžios ištroškęs individas, išplovęs smegenis šimtams tūkstančių, jei ne milijonams žmonių ir premiją gavęs nepelnytai.

    Žinoma, niekas negali pretenduoti į visišką tiesą – niekas nėra toks kompetetingas, klimatas, galų gale, yra sudėtingas reiškinys, jė veikia daug veiksnių.

    Svarbiausia nepasiduoti tokių veidmainių propagandai.

  11. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 19 23:01:38

    Lucy – patikėk, aš irgi nežinau ką man dabar daryt po galais..Kuriem atiduot pinigus manau jau nesvarbu :S
    Arnoldai – Alas yra gudrus, tokiu populiarumu jis vistiek ankščiau ar vėliau pasinaudos, nors žinoma jei jis nenorės valdžios, tai pasitenkins milijonais dolerių, kuriuos gaus už „paskaitas“ apie globalinį atšilimą – vienos tokios kaina 200 000 dolerių. Dėl nobelio premijos – na, tikrai nežinau ką Ponas Alas Goras padarė vardan taikos.
    Aiste – kol kas Goras šluojasi tik pinigus, bet kuomet panorės valdžios, tada ir spjaudysimės koks jis individas.. Nors ir dabar matosi, kad jis totally retard

  12. Justas Butkus | 2008 vasario 19 23:13:17

    Pliusas. ;) Arba, geriau pagalvojus, du pliusai. :)

    Nežinau, ar suvalgyta bus mano nuoroda, į David Gemmell autoriaus sritį Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/David_Gemmell#Stones_Of_Power.2FSipstrassi_tales), kur rašoma apie mano paskutiniu metu skaitytą mokslinės fantastikos knygų seriją – Sipstrassi akmenų istorija.
    Visa proza šiaip, tačiau viena graži dalis – pasaulis apsiverčia. Kartas nuo karto, dėl visa ko. :)

    O aš šitaip žiūriu į žmonių veiklą.
    Turiu omeny: juk išties gali būti taip, jog visa žmonijos veikla, įvertinus jos poveikį (kas akmenuką metė, kas palydovą paleido) planetai, gali būti žymi.
    Tačiau pati žmonija nėra taip toli pažengusi, kad galėtų sąmoningu veiksmu padaryti žymų poveikį planetai (teraformingas, jei p.Smetonienė atleis už sąvoką, pas mus tik sodininkystėje). Turiu omeny pakeisti Žemės orbitą, pasvirimą nuo ekliptinės plokštumos, perkelti DIDELIUS masės kiekius Žemės ribose.
    Todėl aš ramiai sau leidžiu susikurti laužą, kuomet man kyla toks noras ir galvoju, kad jei žmonija išties parodys deramas pastangas, bus galima išvysti ir deramą reakciją. Tačiau bijau, kad Saulės virtimo supernova tikimybė yra didesnė, nei Žemėje įvyksiančių globalinių katastrofų (tiek to, potvyniai, kurie siautėja yra žymūs, bet vietos plėstis dar yra).

    Tačiau gal vis tik yra problema.
    Aš sakyčiau, kad ta problema gali būti vadinama eksponentiniu augimu.
    Žinia, kai kurie iš iškasamų resursų yra riboti ir tas techninės civilizacijos poreikių augimas atsiremia, arba atsirems į šias ribas. Kažkuriuo metu mokykloje dar būnant pamenu, kaip buvo sakoma, jog netrukus po 2000 metų baigsis naftos ir anglies ištekliai.
    Tas netrukus, tai čia kada? Dar po poros šimtų metų? :)
    Taigi, gal žmonijos generuojamų šiltnamio dujų pagrindinis šaltinis neturi eksponentinės plėtros perspektyvus. T.y. pakėlus procesus, kurie yra, dar per kelis laipsnius, tiesiog nebeliks ką deginti.
    Bet apskritai, tie, kurie ieško problemų, galėtų pagalvoti apie kasinėjimų keliamas problemas (aš tikiu, kad gerai pasirinkus kasinėjimų kryptis, gali būti pakeista Žemės orbita – fizika, toks mokslas, kuris pasakoja, kaip kūno svorio pasiskirstymas įtakoja jo judėjimo trajektoriją), arba vėjo energetikos pavojus (čia vėl ta fizika sako, kad jėga lygi atoveikiui …o jei vėjui nusibos tas mentes sukti? o juk pastarasis kyla dėl Žemės judėjimo taip pat :) ).

    Čia kaip sykis anekdotą prisiminiau:
    Pasaulis praranda daug genijų, Einšteinas numirė, Bethovenas apkurto, o dabar, va, ir man galvą skaudėti pradeda.

    …kas žino, gal dėl Al Gore’o šulinio išsikasto mano kieme smegduobės atsirado. ;-)

  13. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 19 23:25:17

    Justai, po galais, rašyk blogą :D Nes tikrai turi ką pasakyt.
    Pilnai tau pritariu dėl to, kad mes esam per daug maži, kad padarytume kažką blogo žemei…
    Aš taip pat prisimenu savo pažintį su eikvojamu iškastiniu kuru mokykloje per geografijos pamoką. Tuomet buvo tokia lentelė – anglis pasibaigs už tiek ir tiek metų, gamtinės dujos už tiek ir tiek metų. WTF? Dar ne taip seniai mum tos anglies net nereikėjo, kuo puikiausiai šildėmės malkom. Žmonija juk tobulėja, yra pilna alternatyvių tiek energijos tiek kuro šaltinių, nereikia užsiciklint ant tos anglies ar dar ant ko.

  14. banditaz | 2008 vasario 19 23:41:54

    Ech, nors aš pats kritiškai žiūrių į pasaulinį atšilimą, tačiau šitas straipsnis…

    Paskaitinėtumėt jūs geriau rimtus mokslinius straipsnius (nemažai archyvų internete pasiekiama paprastam mirtingajam). Ir bent jau į tokius kategoriškus faktus reiktų bent po porą padorių šaltinių į mokslinius straipsnius (mokslo pasaulyje pavieniai pareiškimai nepriimami, kol jų nepatvirtina kitos nepriklausomos mokslininkų grupės). Šitaip kategoriškai apšaudyti pusiau rimtais, pusiau ne, faktais gali kiekvienas, kuris tik netingi :)

    Kalbant apie ledynmečius buvo paimtos vienos detalės, o kitos, ne mažiau svarbios, nutylėtos. Gana padorus straipsniukas apie juos yra čia: http://www.technologijos.lt/archyvas/gamta/klimato_kaita/globalinis_tvanas/view

    Aišku, United Nations Environment Programme (UNEP) prierašas po iliustracijom nuteikia nekaip, tačiau būtent su ta mintim kažkuriuo metu buvau radęs analogiškos „mažiau priklausomos“ informacijos. Gaila, neturiu to išsisaugojęs.

  15. banditaz | 2008 vasario 19 23:43:08

    O Goras, tai net šiurpas mažų mažiausiai nuo jo ima :(

  16. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 20 00:01:47

    Kiek atsirastų susidomėjusių rimtu moksliniu straipsniu? Vienas? Du? Čia yra mano faking nuomonė, kurią aš grindžiu faking faktais, faking tų žmonių, kurie faking mokslo pasaulyje nėra faking pripažįstami.
    Kas dėl ledynmečių – manau logiška, kad nesugebėjau sutalpinti poroje eilučių keliasdešimt milijonų metų.
    O straipsnį tai paskaitysiu :)
    (gerai kad bent dėl goro sutariam :) )
    p.s. – įdomi smulkmena – šiame komentare pavartojau 5 nešvankius žodžius

  17. cygnus | 2008 vasario 20 00:25:21

    „Dabar mokslininkų bendrija sutinka, jog tai ne CO2 kiekio padidėjimas sukelia atšilimą, o Žemės atšilimas sukelia CO2 kiekio padidėjimą ir atvirkščiai.“
    nu perskaičiau penkis kartus šitą sakinį ir vis tiek man atrodo, kad kažkas čia ne taip..:D

  18. banditaz | 2008 vasario 20 00:50:43

    Ne, tu gali ir nerašyti „rimto mokslinio straipsnio“. Taičiau remtis faktais „iš lūpų į lūpas“ yra kažkaip nekorektiška. Iškraipomi faktai :)

    O matai, sutalpint tuos kelias dešimt milijonų metų reikia, nes kitaip nėra kaip palyginti. Pvz., nemačiusiems dramblio aš galiu šventai teigti, jog kurmis yra dydžiausias gyvūnas :)

    O šiaip, faking nesinervink taip :D
    Gal ne aiškiai parašiau pirmoje ano komentaro eilutėje, bet aš taip pat palaikau tą faktą, kad bet kokiu atveju globalinis atšilimas yra vienas didžiausių „pim*alų“, kuriais mosikuoja visi politikai, kurie netingi. Tai bendras jų visų kastuvas smėlio dėžėje pinigams kasti. O nors dalis iš jų yra ir nemeluojanti, ji visvien sugeba viską pateikti kitaip, sau naudinga linkme.

    Ir šitoj košėj pasimeta naudinga informacija. Jos tiesiog neįmanoma išskirti :/

  19. m | 2008 vasario 20 01:10:14

    Pradėjęs skaityti šį įrašą pasipiktinau, bet po to tu mano nuomonę tikrai pakeitei. Šiuos faktus esu girdėjęs, tačiau taip apibendrintų dar neskaičiau. Ačiū.

    Tačiau noriu paprieštarauti. Gerai, tarkim Gore siekia valdžios (kuo abejoju), siekia šlovės ir t.t. Bet atmeskime jį – žemės teršimas vis tiek vyksta! Ar blogai, kad žmonės skatinami rušiuoti šiukšles, važinėti dviračiais, naudoti mažiau vandens ir t.t.? Aš manau, kad gerai. Todėl visos propagandos dėl globalinio atšilimo, jei jo ir nėra, yra su geru tikslu – gamtos saugojimo tikslu. Nes gamtą žmonija naikina žiauriai, žemę stekeną ir orą nuodyja.

    O prisiminus Gore’ą – jis skatina šių dalykų nedaryti. Na taip, jis priskraidė lėktuvu daug – tačiau kažkas tokį darbą turi atlikti, o tam reikia šiek tiek aukų :) Irklais gi neirkluosi per vandenynus. Užsipulti jo dėl to nereikia. Nes vis tiek – jo tikslas nėra blogas. Jo darbas irgi nėra blogas. O Nobelį gavo tikriausiai dėl to, kad nupopsėję Nobeliai Šnobeliai šiais metais nieko kito nepamatė, nes dabar mato tik politiką ir politiką. Kitą sykį žiū – dar ir Bush’as gaus taikos premiją :)

  20. Sigurdas | 2008 vasario 20 01:17:30

    Na, visada, aišku, įdomu išgirsti nuomonių ir iš kitų barikadų pusių, bet rašant tokį rimtą įrašą būtų fajna duoti nuorodas ir į rimtų organizacijų mokslinius darbus, o ne į MySpace puslapiuką. Velnias žino, kiek tos grėsmės bus iš žmogaus veiklos klimato kaitos atžvilgiu, tačiau aš manau, kad mes neturėtume nuvertinti Žaliųjų pastangas sumažinti CO2 bei kitų dujų emisijas, bei aplamai raginti žmones rūpintis savo planeta. Klimato atšilimas ar ne, juk Žemės resursai dėl vartotojiškumo senka, o efektas mūsų industrijų klimato kaitai vis tik yra – tik dėl tų galimų pasekmių galim ginčytis dabar. Vis tik laikausi nuomonės, kad neturėtumėm žaisti su ugnimi.

  21. Tomas | 2008 vasario 20 01:44:46

    aha…man ir sitas patiko:“Dabar mokslininkų bendrija sutinka, jog tai ne CO2 kiekio padidėjimas sukelia atšilimą, o Žemės atšilimas sukelia CO2 kiekio padidėjimą ir atvirkščiai.” Genealiai pasakyta !

  22. Dainius | 2008 vasario 20 08:28:20

    „Pilnai tau pritariu dėl to, kad mes esam per daug maži, kad padarytume kažką blogo žemei… „, bet kai tu mazu yra keli milijardai… efektas labai primena skerius – mazi bet edrus

  23. Dainius | 2008 vasario 20 08:31:13

    man cia panasu i dar viena saliska straipsni, kur surinkti tik palankus faktai ir is ju isrutuliota palanki tam nuomone… tai ka, taip iseitu kad galim faking est ka norim, kiek norim, sikt kur norim ir visiskai tuom nesirupint, taip gi turi buti? :)
    keisti jus man…

  24. Dante | 2008 vasario 20 10:00:52

    Konspiracijos teorijomis atsiduoda =].

  25. » Ar tikrai žmonija sukėlė pasaulio pabaigą? Vidmantas // emptydot.com: tušti žodžiai | 2008 vasario 20 10:30:48

    [...] girdėjau Kalbant apie klimato atšilimą, galima pataikyti į kelias stovyklas – pritariančių, prieštaraujančių (ir į visada ir visur egzistuojančią grupę, kuriems vienodai). Teko skaityti ir matyti [...]

  26. Viktorija | 2008 vasario 20 11:08:29

    Na, visu pirma, Al Gore pasakymai verti keleta kartu daugiau negu sis irasas mano nuomone vien del to, kad jis sugebejo itikinti daug zmoniu tuo kad globalinis atsilimas egzistuoja, daug zmoniu kurie pries tai tuo netikejo. O tu siuo irasu nei manes nei mano penkiolikos kursioku/kambarioku neitikinai. Tiesiog biskeli papiktinai. Sutinku su dainiumi.
    „mokslininku bendija sutinka…“ – kokia dar mokslininku bendrija? kokie simtas is astuoniasdesimt tukstanciu?
    Ir apskritai, nereikia jokiu faktu-nefaktu kad isitikinciau tuo kad nesi tiek teisus kiek noretum buti – uztenka man pazvelgti pro langa, kai saly kurioj 90 procentu laiko turetu lyti, spigina saule ir vidury vasario prazydo pirmos geles. ir taip jau visa savaite, ko nematoma net vasara.

  27. banditaz | 2008 vasario 20 12:20:07

    Viktorija, iš kur ištraukei? Daugiau lyti turi tropiniuos kraštuos, o ne pas mus. Be to, jau vasario pabaiga, tai kas čia blogo, kad tas varganas sniegas jau seniai nutirpęs? Negi pirmi metai, kai kas nors žiemą pražįstą? ASTIPEIKĖKIT> Kiekvieną žiemą, jau neatmenu kiek metų, vis kas nors pasidievagoja, jog pasaulio pabaiga, nes svogūnas laiškus išleido.

    Gamtos dėsnių suprasti vien pro langą pažvelgus neįmanoma. Kam dar paisyt nesąmones?

    Galu gale, akivaizdu, kad diskutuojant apie globalinį atšilimą išsiskiria tik dvi grupės: aršiai ginančios ir aršii prieštaraujančios. O tai yra labai blogai, nes kiekvienas yra valdomas šališkumo ir subjektyvumo, kad ir kaip steengtųsi atrodyti objektyvesnis.

    Ar esat skaitę itin neutralų straipsnį apie globalinį atšilimą, kuriame nebūtų akivaizdžiai tyčiojamasi iš vienų ar kitų faktų, jų neigimas (tiek ginant, tiek puolant globalinį atšilimą)? Aš nemačiau, o skaitau beveik visus straipsnius iš eilės, nes įdomu, kaip sukasi šitas politinis varikliukas.

    Kiekvieno straipsnio pabaigoje visą laiką priduriama: taigi taip nėra, nes yra taip!

    Ir atskirkit pagaliau taršą apskritai nuo globalinio atšilimo: globalinio atšilimo priešininkas neteigia, joga šiukšles reikia mesti lauke kur pakliūva.

  28. m | 2008 vasario 20 13:05:19

    šiandien dar sugalvojau tokį klausimą autoriui arba kam nors išmanančiam. pats faktų neradau, tai gal žinosit: kaip yra su antarktida, ledynais, grenlandija? ar per paskutinį tokį patį žemės ciklą visi ledynai irgi tirpo, o iš grenlandijos buvo likę tik pliki kalnai? o tada, kai vėl atėjo šaltesnis ciklas, vėl ledynai susiformavo, o grenlandija apšalo? niekaip neišmąstau kaip tai galėtų vykti, tai gal kas turi minčių?

    nes jeigu ledynai netirpo ir iš naujo nesiformavo – reiškia turime atšilimą. dėl ledynų tai jau visi mokslininkai sutaria – jie tirpsta žvėrišku greičiu. ačiū už atsakymus.

  29. banditaz | 2008 vasario 20 13:34:31

    m, jau buvau davęs nuorodą apie ledynmečius: http://www.technologijos.lt/archyvas/gamta/klimato_kaita/globalinis_tvanas/view

    Taip, Grenlandija apšalo.

    Ir jei su anglų nėra problemų, pagal tą straipsnį bus nesunku rasti pirminių šaltinių.

  30. elt.lt » Blog Archive » Ar tikrai žmonija sukėlė pasaulio pabaigą? | 2008 vasario 20 14:06:56

    [...] apie klimato atšilimą, galima pataikyti į kelias stovyklas – pritariančių, prieštaraujančių (ir į visada ir visur egzistuojančią grupę, kuriems vienodai). Teko skaityti ir matyti [...]

  31. m | 2008 vasario 20 14:26:48

    ačiū!

  32. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 20 17:31:14

    Tomai, jau ištaisiau, nes ten buvo totali nesąmonė :D
    Dainiau, ne, aš taip neteigiu. Jei nesutinku dėl to, kad globalinis atšilimas kyla dėl anglies dvideginio, jei abejoju ar iš viso yra toks dalykas kaip atšilimas, tai dar nereiškia, kad man nerūpi žemė.
    Viktorija, tavo pirmi sakiniai užmušė iš karto – Goro pasisakymai keletą kartų daugiau vertingesni už šitą įrašą:DDDDD Tai gal kokį komandoro kryžių gausiu už šitą įrašą ar ką ? :)
    M, banditaz atsakė greičiau :) Nice job

  33. Juozas | 2008 vasario 20 18:22:33

    Nu jo, melas ir apgaulė tas atšilimas. Ypač, kai prie kompiuterio sėdi ir neini į lauką. pažiūrėk koks vasaris už lango, ir pasakyk kada paskutinį kartą vasarį toks oras buvo Lietuvoj. Va tada pasakok apie tai kas yra, o ko ne:)

  34. banditaz | 2008 vasario 20 22:16:56

    Išsskyrus minus netoli dvidešimt vasarį, pernai panaši žiema buvo.

    Žvilgtelk čia: http://www.meteo.lt/klim_lt_klimatas.php

    po to jau mano duotoj nuorodoj apie ledynmečius (ten gražūs paveikslėliai)

    TAIP IR TURI BŪTI. Jau prieš kelis tūkstančius metų prasidėjo atšilimas. Ne už igo ateis ledynmetis. Negi taip sunku suprasti.

    Tačiau neteigiu, jog žmogaus čia veikla neturi įtakos. Turi, kaip ir dumblių, kaip ir pleių, kaip ir barsukų, lapių, karvių, dramblių, žirafų, pačių augalų ir viso viso viso, kas gyva Žemėja. Tai ITIN sudėtingas variklis. Ir kas labiausiai prie atšilimo šiuo metu prisideda, NĖRA išsiaiškinta :)

  35. almanc | 2008 vasario 21 12:13:16

    Kas čia dabar per fak? Iš kur ta skritulinė diagrama? Nuo kada vandens garai (H2O) = CO2 ??? Iš kur čia tokios erezijos? Jei jau taip nekenti Al Gore tai nebūtina skleist jo priešų įdėjas ar dar kažką, nes tu paneigei galybė mokslinių tyrimų.
    Jei jau nėra to globalinio atšilimo – tai prisimink kokia buvo žiema prieš 5 metus, o kokia šiemet?
    Man tiesiog labai labai pikta.
    KAS PADARĖ TĄ SKRITULINĘ DIAGRAMĄ???!!!

  36. Darius | 2008 vasario 21 16:50:30

    Apie „swindle“ ir apie žmogėna, kuris padarė tą filmą pasiskaityk wiki. Taip pat patariu Youtube paieškoti kito britų kanalo laidos apie „swindle“. Atkreipk dėmesi, kaip laidos prodiuseris atsakinėja į ‘nepatogius’ klausimus apie mokslinių faktų iškraipymą ;)
    Žmogau, jei turi ką pasakyti, tai kelk diskusija be išankstinio nusitatymo apie vieną ar kitą reiškinį.

  37. ausbaus | 2008 vasario 21 18:35:31

    http://uk.youtube.com/user/wonderingmind42

    Šis žmogus irgi turi ką pasakyti … pateikimo forma viso to gal ne labai gera, bet turinys tikrai neblogas. Apibendrinant: apie rizikos valdymą ir visus faktus. Pažiūrėkit.

    Šiaip aš vien palaikau tą idėją apie klimato atšilimą, todėl, kad gak tai ir bus tas katalizatorius padėsiantis pereiti prie aukštųjų technologijų panaudojimo bei pačios ekonomikos humanizavimo, nes man atsibodo gyventi teršalais, atliekomis ir kitokiu brudu perpildytoje aplinkoje, kuri neturi ateities.

  38. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 21 19:00:09

    Almanc, nuleisk garą, čia tau ne delfis :)
    Dariau, aš nesu objektyvus (čia savaime aišku) tiesiog išsakau savo nuomonę, kad milijonai medžių mylėtojų eina ne pagal tą lyderį. Ir taip, aš abejoju ar globalinis atšilimas iš viso egzistuoja.

  39. andrius | 2008 vasario 22 10:44:03

    Neskaiciau visu komentaru, nes uzkniso.
    Galiu pasakyti tik viena vandens garu atmosferoje padidejo del CO2 ismetimo. CO2 sulaiko siluma ir vyksta intensyvesnis garavimas. Paprasta.
    Del Goro kita kalba, visiems buvo aisku, kas vyksta tik jis pirmas apie tai pradejo kalbeti labai garsiai.

  40. Kostas J. | 2008 vasario 23 23:07:54

    Woot. Geras straipsnis. Viską apibendrina.
    Nežinau, kiek šališkas yra filmas „The Great Global Warming Swindle“, bet žinau, kad jį pažiūrėti būtina – jau vien tam, kad praplėstum akiratį.

    „Neskaiciau visu komentaru, nes uzkniso.
    Galiu pasakyti tik viena vandens garu atmosferoje padidejo del CO2 ismetimo. CO2 sulaiko siluma ir vyksta intensyvesnis garavimas. Paprasta.
    Del Goro kita kalba, visiems buvo aisku, kas vyksta tik jis pirmas apie tai pradejo kalbeti labai garsiai.“

    „Neskaiciau visu komentaru, nes uzkniso.“ – tada tamstai nebūtina komentuoti.
    „Galiu pasakyti tik viena vandens garu atmosferoje padidejo del CO2 ismetimo.“ – visgi išties prieš komentuojant vertėtų bent užmest akį į straipsnio turinį.
    „Paprasta.“ – mažų mažiausiai – sudėtinga :)
    „Del Goro kita kalba, visiems buvo aisku, kas vyksta tik jis pirmas apie tai pradejo kalbeti labai garsiai.“ – pasidomėk, kaip buvo sukurta man-made global warming teorija ir dėl kokių motyvų (ir suinteresuotų asmenų) ji taip išplito (tiksliau, buvo išplatinta).

    Ak, pasauli, kaip iš tiesų tam tikriems žmonėms yra naudingos CO2 kvotos…

  41. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 24 00:03:51

    Oi kaip gerai atrėmei :) Ačiū už komplimentus :) Komentarų skaičius šneka už save – žmonėms tai rūpi.

  42. dramblius | 2008 vasario 24 14:09:02

    Sutinku dėl to kad temperatūra turi keistis, bet juk pažiurekime i USA ten toks uzterštas oras dėl CO2 ir tai žiauriai kenkia sveikatai o pažiurekime i kokius tropikus kur CO2 žiauriai mažas kaip ten sveika ir gera. Taigi ta kova prieš CO2 turi vadintis ne prieš globalini atšilima o prieš užteršta ora :)

  43. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 24 14:57:12

    Tai prieš jį ir kovokim, o ne prieš procesą, iškeltą vieno žmogaus

  44. dramblius | 2008 vasario 24 18:16:53

    pvz kuria tuos automobilius nenaudojancius benzino taigi gerai nebus tokio monopolizmo ir baimes kad pasibaigs resursai ir bus krize :D

  45. Žmogus, turintis ką pasakyti » Archyvas » Pusiau žmogus, pusiau meška, pusiau kiaulė | 2008 vasario 25 18:00:29

    [...] populiarumo sulaukęs įrašas apie globalinį atšilimą rodo, kad daugumai rūpi mūsų klimatas. Bet beveik visi komentavusieji sutarė – Alas Goras, [...]

  46. elt.lt » Blog Archive » Pusiau žmogus, pusiau meška, pusiau kiaulė | 2008 vasario 25 20:17:09

    [...] populiarumo sulaukęs įrašas apie globalinį atšilimą rodo, kad daugumai rūpi mūsų klimatas. Bet beveik visi komentavusieji sutarė – Alas Goras, [...]

  47. Kostas J. | 2008 vasario 27 20:50:33

    Jo, CO2 didėjimas atmosferoj koreliuoja su vėžio plitimu, patikrinta plius minus.
    Betgi teisingai: tai ir kovokim prieš atitinkamus dalykus, o ne prieš man-made GW.

  48. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 27 21:08:43

    Būtent :)

  49. Vytautas | 2008 vasario 29 13:20:38

    Nesiimu spręsti, ar teisūs tie, kurie sako, kad klimato atšilimas yra sukeltas žmogaus. Bet kuriuo atveju, jau turbūt niekas ir neneigia, kad klimato atšilimas vis tik vyksta. Ir jeigu jis sukeltas ne žmogaus, tai mums nuo to gali būti tik blogiau, nes pasidaro nebeaišku, kaip būtų galima jį sustabdyti. Vat įdomus straipsnis, kur plačiau ši mintis plėtojama: http://www.ft.com/cms/s/0/ad924f4c-e605-11dc-8398-0000779fd2ac.html
    Šiaip jau turbūt būtų geriau, jei čia būtų žmogus kaltas, nes tada bent būtų aišku, ką daryti :)

  50. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2008 vasario 29 17:42:03

    Dėkui, pasiskaitysiu, gal ką gero rasiu :)

  51. Eilinė diena Rojuje. « Pievos | 2008 kovo 2 14:25:54

    [...] nueiti ir pasimėtyt iš sniego arba bent jau pastatyti sniego senį. Simas man užrodė tokį straipsnį, kad atseit globalinis atšilimas vyksta ne dėl žmogaus veiklos. Ir kaip pastebėjau tokių [...]

  52. pilypas | 2008 balandžio 1 20:24:17

    as wisdelto manau kad globalinis atsilimas yra toks pat tikras kaip ir zeme ant kurios stowime ce zinoma tik mano nuomone bet galwoju kad jis prasidejo tada kai baiges ledynmetis ir baigsis lygiai tuo paciu

  53. elt.lt » Blog Archive » Globalinis atšilimas išgelbės pasaulį, ne? | 2008 gegužės 7 13:00:24

    [...] įrodymai? Ar tai nėra didžiausia amžiaus apgavystė? Žmogus, turintis ką pasakyti pateikė visai neblogų kontrteiginių prieš globalinį atšilimą. Bet palikime juos ramybėje, tiesiog [...]

  54. Alikas | 2009 vasario 22 12:19:46

    Ne atšilimas svarbiausias, svarbiausias automonilių triukšmas ir automobilių ir galyklų tarša. Pastoviai reikia kvėpuoti užterštu oru.
    Taikos ir laimės!

  55. Pseudoportretas (ztkp.lt (Gytis)) ztkp.lt (Gytis) | 2009 vasario 22 21:33:38

    Ir dar meilės užmiršai palinkėti :)

  56. Akvile | 2009 balandžio 10 22:39:54

    Turiu pripazinti sitie argumentai yra gana svarus ,bet … Ar jus tikrai manote kad zmones nera kalti del globalinio atsilimo ? O kaip medziai kuriuos taip masaskai kerta ??? O kaip geremasis vanduo ? O kaip gamyklos kuriu milzininki kaminai i ora paleidzia tiek daug CO2 ??? Ar visa tai daroma ne todel kad Zmonems butu geriau . Ir tai daroma vis intensiviau nes zmoniu kiekis dideja ! ATSIBUSKIT !!!

  57. Inga | 2009 rugsėjo 9 11:35:35

    Įdomūs faktai. Tai, kad šis klimato atšilimas yra tik žemės procesų pasikartojimas – tai jau seniausiai buvo mokslininkų kalbama, rodė discovery kanalas, bet reiktų nepamiršti, kad tai, kas buvo parodyta dokumentiniame filme „ŽEMĖ-MŪSŲ NAMAI“ – čia irgi daug tiesos yra, nes žmonių veiklos mastai tapo iš ties didžiuliai.

  58. Skaistė | 2010 kovo 9 12:58:23

    Faktai faktai fakteliai. Galbūt jie teisingi. Nesu mokslininkas, negaliu besalygiškai nei pritarti nei paneigti to. Bet visgi…jei žmogaus veikla sudaro tik 0.28% šiltnamio dujų sudėties ar tai išteisina žmogų nuo žalos? Kas toks žmogys yra , kad gali sau tai leisti? taip. Tokiose straipsniuose yra tiesos, faktų ir t.t., bet tai dar nebūtinai reiškia, kad jie teisingi iš esmės. Net jei žmogaus veikla globalinį atšilimą priartina labai nežymiai tai dar nereiškia , kad žmonės gyvena teisingai ir neturėtų susimąstyti. be globalinio atšilimo yra dar begalė problemų už kurias tiesiogiai atsakingas žmogus. O tokie straipsniai manau tik skaitina žmones į viską dar labiau nusispjauti ir nekeisti savo netinkamų įpročių. O straipsnių autoriai ir žmonės kyrie tokiai nuomonei pritaria tik kratosi atsakomybės (žinoma juk lengviau gyventi negalvojant, nepripažįstant, kad tavo veikla kažkam kenkia, kad patogiai gyveni gamtos sąskaita). Daugiau nesiplėsiu, nes viliuosi, kad straipsnio auturius neigia tik žmogaus veiklos įtaką globaliniam atšilimui, o ne apskritai gamtai ir pačiam žmogui.
    P.S. „Globalinis atšilimas yra blogai, aišku? Tu netiki globaliniu atšilimu? Tau nerūpi motulė žemė? Tu nuo gamtos atitrūkęs kirmine, tu neandartalieti, kaip tau negėda?“ – o ši pastaba, mano galva, buvo negarbinga.

Pasisakyk

Reklama:   lektuvu bilietai,   dienos akcija,   namu projektai,   vaikiški vežimėliai Norite čia reklamuotis?